W okresie wiosennym pojawia się przesilenie, które może bardzo negatywnie wpływać na ludzki organizm. Jednocześnie w polskim klimacie w tym okresie nadal nie można korzystać z większego dostępu do energii słonecznej, co oczywiście może przekładać się na liczne problemy związane z nadmiernym zmęczeniem.

W trakcie przesilenia wiosennego ważne bywa zwiększenie dawek energii dostarczanej organizmowi każdego dnia, co pozwala na unikanie podjadania. Istotne jest również spożywanie większych ilości witamin oraz minerałów. Pozwala to z jednej strony wzmocnić odporność organizmu, która w tym czasie bywa ograniczona. Dodatkowo można również dostarczyć witamin i minerałów, które odpowiadają za koncentrację oraz pamięć, które również mogą być ograniczone. O tym wszystkim można poczytać również na blog Senior Residence.
Większe zmęczenie w okresie wiosennym może być problemem dla osób, które wykonują intensywną pracę. Warto jest poświęcić więcej czasu na sen, czyli więcej niż wynosi średnia snu w innych porach roku. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie wolnego czasu na drzemkę. Jak wskazują naukowcy nawet trzydzieści minut drzemki w ciągu dnia pozwala na odpoczynek oraz odpowiednie dotlenienie organizmu.
W okresie przesilenia wiosennego można postawić również na różnego rodzaju suplementy pozwalające na szybkie zwiększenie dawek energii dla organizmu, wzmocnienie odporności czy też zapewnienie wszystkich niezbędnych mikroelementów. Jednocześnie dobrze jest pomyśleć o ruchu na świeżym powietrzu, który pozwala na dotlenienie organizmu, co pozwala na poprawienie jakości snu.